Facebook LinkedIn
E-mail: [email protected] | Tlf: +45 513 579 63

Personalehåndbog

Ved at have en personalehåndbog, undgår du mange tvister og problemer i dagligdagen og du får et godt redskab til nye medarbejdere, når de skal introduceres for din virksomhed. I en personalehåndbog kan du beskrive de regler som er gældende for netop din virksomhed. Det er vigtigt, at alle i en virksomhed har fælles reference-rammer og at dine medarbejdere har et opslagsværk som de kan søge i – uanset hvor i virksomheden de er ansat. Du kan henvise til personalehåndbogen i ansættelseskontrakten.

Eksempler på punkter i en personalehåndbog kunne være:

... Og meget mere... Det er dig som bestemmer hvilke ting du lægger vægt på og hvad du synes skal medtages.

Hvis du ønsker PersonalePolitikkens hjælp til at udarbejde en personalehåndbog (eller revidere din eksisterende) foregår det ved et møde med en af vores konsulenter på ca. 2. timer. Her vil alle punkter blive gennemgået og efterfølgende bliver personalehåndbogen udarbejdet. Du vil naturligvis få mulighed for at godkende arbejdet løbende. Det tager 1-2 uger fra start til slut. Når du har godkendt personalehåndbogen får du den leveret i det tidligere aftalte antal eksemplarer samt elektronisk til fremtidig brug.